



1. stupeň: Bilingvní výuka
anglický jazyk 1 hodina týdně + 2 nepovinné hodiny AE
výuka vybraných oborových předmětů - matematika, prvouka, přírodověda, hudební výchova, výtvarná výchova, pracovní činnosti, tělesná výchova)
výuka je vedena kvalifikovanými rodilými mluvčími ve spolupráci s českými učiteli
Jazykové dovednosti rozvíjíme přirozeně a v reálných souvislostech. Na naší škole přistupujeme k výuce jazyků přirozeně a v reálných souvislostech – jazyk se stává součástí běžného školního života. Učíme tak, jako by naši žáci byli rodilí mluvčí: nebojíme se náročnějších témat, pracujeme s autentickými materiály a klademe důraz na aktivní používání jazyka v reálných situacích. Cizí jazyk není cílem, ale prostředkem – k učení, komunikaci i spolupráci. Děti si jej osvojují přirozeně.
Výhody bilingvní výuky
denní kontakt s angličtinou
žáci se setkávají s anglickým jazykem každý den – přirozeně, smysluplně a v různých situacích napříč předměty
přirozené osvojování jazyka
porozumění obsahu v angličtině - Výuka je zaměřena nejen na jazyk samotný, ale i na porozumění obsahu. Děti se učí myslet v cizím jazyce, což posiluje jejich kognitivní schopnosti a sebedůvěru.
otevřené všem dětem - Program je navržen tak, aby byl přístupný i dětem bez předchozí znalosti angličtiny. Učíme jazyk tak, jako by děti byly rodilí mluvčí – s respektem k jejich individuálním potřebám a tempu.
Podmínky zařazení do bilingvní třídy
Kritéria k zařazení
rozřazovací test
ústní zkoušení
Podpora žáků
možnost přihlásit se do navazujícího a dále rozvíjejícího odpoledního jazykového programu TOSCOOL
Žáci mohou využít možnost účasti na zpoplatněných odpoledních aktivitách v anglickém jazyce. Program TOSCOOL pomáhá s upevněním a rozšířením jazykových dovedností nutných k zvládnutí intenzivní výuky anglického jazyka, oborových předmětů v anglickém jazyce a úspěšné složení mezinárodní jazykové zkoušky nanečisto. Tyto aktivity společnost TOSCOOL zajišťuje personálně, obsahově a metodicky. Podrobnější informace jsou k dispozici zde.
Kolik hodin týdně je angličtina?
V bilingvních třídách mají děti angličtinu 3 hodiny týdně, kromě toho probíhá výuka oborových předmětů v anglickém jazyce.
Jaký je rozdíl mezi běžnou a bilingvní třídou?
V běžné třídě je angličtina vyučována jako cizí jazyk, zatímco v bilingvní třídě je angličtina plně integrována do výuky všech oborových předmětů – děti se anglicky učí nejen jazyk, ale i obsah ostatních předmětů (například prvouku nebo matematiku).
Je bilingvní třída vhodná pro děti bez předchozí znalosti angličtiny?
Ano, bilingvní třídy jsou zejména koncipovány pro děti bez předchozí znalosti angličtiny. Výuka anglického jazyka probíhá formou přirozeného osvojování jazyka.
Může dítě přestoupit do bilingvní třídy později?
Ano, přestup je možný, pokud má dítě odpovídající jazykové dovednosti. Přijetí se posuzuje individuálně na základě pohovoru a jazykového testu, které ověřují aktuální znalost anglického jazyka.
Kdo vede výuku v angličtině? (kvalifikace učitelů)
Výuku v angličtině vedou kvalifikovaní učitelé – rodilí mluvčí, kteří mají pedagogické vzdělání se zaměřením na primární vzdělávání.
Jak se podporují děti, které mají v průběhu studia angličtiny slabiny nebo naopak potřebují další rozvoj jazykových dovedností?
Škola velmi úzce spolupracuje s jazykovou organizací TOSCOOL a doporučuje všem žákům odpolední navazující a rozšiřující jazykový program, který pomáhá s upevněním a rozvojem jazykových kompetencí a dovedností potřebných k výuce ostatních předmětů v anglickém jazyce.
Jaké učebnice a materiály se v bilingvních třídách používají?
Pro angličtinu škola využívá moderní učebnice a pracovní sešity určené pro bilingvní třídu.
V rámci výuky oborových předmětů v angličtině jsou používány školní učebnice, autentické texty a multimediální materiály, které odpovídají požadavkům školního vzdělávacího programu a výstupům jednotlivých předmětů.
Kde se dozvím víc?
Program každý rok detailně prezentujeme formou živé online prezentace. Pro termíny sledujte naše webové stránky.
Věra Čáslavská (3. května 1942 Praha – 30. srpna 2016 Praha) byla československá sportovní gymnastka, trenérka a sportovní funkcionářka, sedminásobná olympijská vítězka, čtyřnásobná mistryně světa, jedenáctinásobná mistryně Evropy a čtyřnásobná Sportovkyně roku Československa. Po sametové revoluci byla v letech 1990–1996 předsedkyní Československého olympijského výboru a v letech 1995–2001 také členkou Mezinárodního olympijského výboru.